نهال بوك

آموزش نقاشی برای خردسالان

1401/7/16 13:58
نویسنده : nahalbook
198 بازدید
اشتراک گذاری

حتی تا این اواخر نیز پیشرفت هنری سال های اولیه کودکان را نه معلمان و نه والدین، مهم تلقی نمی کردند. آن ها کار کودکان را صرفا رنگ مالی یا ایجاد توده بی شکلی از گل رس می دانستند؛ اغلب تصور می شد که کودک خردسال قادر نیست از مفاهیم یا مهارت های هنر پایه چیزی کسب کند. بنابراین آموزش کودک خردسال به کسانی واگذار می شد که تجربه آن ها در نقاشی کم یا هیچ بوده است.

در نتیجه مطالعات وسیع، این برداشت کاملا تغییر کرد و سال های سه تا پنج سالگی به عنوان یکی از حیاتی ترین و پربارترین دوره ها در پیشرفت خلاقانه کودک شناخته شده است.

                                                

پسران و دختران سه ساله عموما دوست دارند و نیاز دارند مواد را با دست لمس کنند و آنچه را که در حین کار درست می کنند تغییر دهند. آن ها از انجام یک کار به طور مکرر نیز لذت می برند، شاید با این کار می خواهند خود را متقاعد کنند که نحوه انجام کار را می دانند و یا شاید صرفا تجربه لذت بخشی را تکرار می کنند.

آن ها اغلب رنگ های روی کاغذشان را با گذاشتن رنگی روی رنگ دیگر تغییر می دهند تا اینکه نتیجه آن سطحی به رنگ قهوه ای می شود.گرچه این کار نقاشی را برای بزرگسالان کمتر جالب می نماید، اما ارزش آن این است که موجب رشد قدرت کودک در تغییر رنگ ها می گردد و این، بخش مهمی از آموزش است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نهال بوك می باشد